död på trappsteget för feminismen

Feminismen och dess mening står och knackar på hos det svenska folket men når inte fram, vad står ivägen? Forskare som Annica Dahlström gör det definitivt och jag kan ana att en viss våg av en lättnandes suck spred sig i svenska hem när hon släppte sin bok "Könet sitter i hjärnan" på samma sätt som jag i dag suckade av lättnad när jag läste dn i morse och antar att en stor del av sveriges feminister också gjorde det. De som suckade i de svenska hemmen har en anledning att med hjälp av en forskares ord inte öppna dörren och jag har en anledning att tro att det finns hopp:)

Varför är det så viktigt med manligt och kvinnligt? För vem är det egentligen viktigt? Vad kommer förloras i slutändan om alla könsroller suddas ut? Och vem bryr sig om 100år när allt kommer omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback