Roliga tillfällen som fastnat i min iPhone


Matilda posar och är pigg och glad någon dag innan festivalen börjar

Stefan agerar kudde på gräset när Anna Ternheim spelar

En som kunde och några andra som inte kunde bygga staket trodde att vi skulle fixa det på några timmar

Jaha, där var mina borttappade stövlar. Fråga mig inte varför.

Partner 1 av 2 i Hansen och Öhman Staketentreprenad AB

Ja, en dag kan det faktiskt vara klart. Vad E gör vet ingen...

Festivallärdom 2: Kom ihåg att faktiskt lära dig det du lär dig

Det är en sak att lära sig av sina misstag och faktiskt ändra på saker och göra annorlunda nästa gång. Det är en annan sak att konstatera att man lärt sig av sitt misstag med ändå göra samma sak igen. Och det svåra ligger i det första. Hur många gånger kan man göra fel innan man faktiskt inser allvaret i det och ser till att det ändras nästa gång? Dont know.

Idag insåg jag att jag har gjort exakt samma sak igen. Precis exakt samma sak. Men det finns fortfarande en chans att göra om och göra rätt innan jag får ett utbrott på en oskyldig person. Eller juste det fick jag ju igår. Men ja, så att det inte händer igen.

Förlåt S.

Jag behöver vara ensam till jag blir snäll. Jepp.

Festivallärdom 1: Det är inte ok att gnälla

Det är obehagligt tydligt att det är det som gäller i vår organisation. Håll käften, le och se lösningar. Då kommer folk tycka bättre om dig och tycka att du gör ett bra jobb. Och det är inte bara hos oss det är så. Det är överallt. Jag tror det är lättare när man väl förstår det även fast det kan vara tufft när någon säger - "fan, ryck upp dig!". Eller inte tar ditt gnäll på allvar, fast du vet att du har rätt.
Det är faktiskt så att tycker du något är tokigt och behöver ändras på måste du se till att det händer. Du måste få den där personen som kan ändra på det övertygad om att det är viktigt. Du kan inte bara gnälla och vänta på att saker händer.
Visst, det är stenhårt. Men fan, det är så.
Sluta gnäll, börja göra saker.

Och ja, jag tycker också att det ingår i ledningens uppgift att lyssna på varandra och sina medarbetare. Ibland är det det enda som behövs, att man lyssnar en stund. Kanske 2 minuter i stressen. Det kan man också alltid bli bättre på. Det är också ledningens uppgift att bygga en fungerande organisation, där folk inte diskrimineras eller åsidosätts och som är öppen för förändringar till det bättre och där man som medarbetare på ett enkelt sätt kan framföra konstruktiv kritik.

Ett ögonblick ur mitt huvud efter två dagars vila. There will be more.