Död på trappsteget för dagens partisystem?

Jag har länge funderat på att politiskt aktiv, men det går inte utan att gå med i ett parti eller alternativt starta ett eget parti. Visst finns det antagligen andra vägar att påverka i dagens sverige, men varför ska det vara så svårt om man vill i detta demokratiska land?
Jag tycker partisystemet är förlegat och odemokratisk. Det måste finnas ett nytt sätt att leda ett land demokratiskt som gör att alla människor som vill engagera sig enkelt(eller enklare) kan göra det utan att välja samma färg, åsikt, ideologi som ett parti.
Jag har länge funderat på att bli politiker, jag vill förändra, men jag känner mig inte speciellt dragen till ett speciellt parti och vill framförallt inte tidigt i en karriär så tydligt förknippa mig med något partis åsikter helt och hållet. Håll med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback