different, different.

äktenskap=man+kvinna?

En kvinna ringer in till radion och tycker att det är onödigt att homosexuella ska få gifta sig. Det blir så förvirrande. Hon säger också att det bara är så, äktenskap ska vara mellan man och kvinna. Man måste skilja på det, eftersom det är olika saker. Och för barnens bästa är det väl bättre att föräldrarna är gifta(=accepterade?) - säger programledaren. Nej, det är inte så noga. Bara man skiljer på det, säger kvinnan... sen tjatar hon i 5 min om hur specifikt viktigt det är att vi skiljer på det. ööööh

Det är så otroligt viktigt att dela på rätt och fel. Det är också så otroligt viktigt att placeras i rätt kategori, att inte blanda ihop och förvirra. man/kvinna, hetro/homo, rik/fattig, svensk/invarndrare, gammal/ung, svart/vit, tjock/smal. alla dessa kategorier, dikotomier, betyder att vi också kan rangordna och gör vi det så är det alltid nån som förlorar, blir diskriminerad, marginaliserad. Jag är så trött på rätt och fel, fattar ingen att det bara är nått vi lär oss. Det handlar ju om vad man är van med, vad man accepterar. och kom inte och säg att det är genetiskt, då dör jag.

varför inte mer fokus på likhet, vad vi kan ha gemensamt. eller om vi måste prata om olikheter, vad kan vi lära oss av varandra...

jag förstår inte hur man kan ha en åsikt som man vet skadar någon annan. det handlar ju bara om det. easy. tänk före du pratar. typ som man lär sig på dagis."  ååååh jag blir så trött på idioter.

skönt med ett gott skratt på morgonen dock. höhö. idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback