hur blir man nöjd?

detta diskuteras livligt på P3 idag. bra eller dåligt? känns svenskt, negativ grej. våra föräldrar kunde nog nöja sig med att vara nöjd. jag vill bara bara bli nöjd. jag vill ha MER! vi är aldrig nöjda, alla förhållanden tar slut, folk tränar ihjäl sig. där är hemskt! Är nöjd = lat? Är du nöjd och lat? Är du nöjd? Hur blev du nöjd?

jag håller med. och inte. jag är nöjd med att inte va nöjd. jag förstår inte den som förknippar att vara nöjd med något positivt. jag förknippar nöjd med typ. inte göra nånting, fast det går bra ändå = dödstråkigt. fast samtidigt är det ju jobbigt för personer som tror att man måste vara nöjd och därför inte är nöjda med nått, framförallt inte med sig själva. dom kanske skulle överväga att bli nöjda istället.
har insett att folk pratar om att om man inte kan vara nöjd just nu, så kan man försöka garantera att man kan bli det i framtiden ex. genom att bestämma med en ok partner/kompis att ifall man inte hittar nån annan så kan man gifta sig. blir det inte oftast så att man väljer den vägen ändå i slutändan då också blir man ändå inte nöjd för att det bara var en b-plan? Komplext.
kanske är det också så att en sak kan vara nöjande ett tag, fast sen tröttnar man och är inte alls nöjd längre.
Lösning: Vilja ha mer! Tro att man är värd det bästa! Och alltid ta en utmaning när man får den.
jag är nöjd när jag inte är nöjd, fast ändå nöjd med det. eh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback