kaffe 25 spänn, no thanks!

Tycker Stockholm är fantastiskt på många sätt, men vad är det med att kaffe kostar 25 spänn, hallå det är vatten och lite pulver. Det ingår oftast inte ens påtår och koppen är skit liten. Högst 18 kr(helst 15) och påtår på det, bojkotta kaffeutsugarna. Hejja Edenborgs!

Appropå det måste jag berätta om fin småstadsgenerösitet. Efter att fått det roliga beskedet att jag måste vila minst 3 veckor, efter att verkligen ha tjatat mig till att få komma till en doktor på vårdcentralen i Arvikas jourtid, efter att ha ringt tusen gånger, efter att tillslut faktiskt också kommit till en doktor som jag till och med tror att jag kan lita på och efter att ha fått tipset att köpa ett 1 cm högt inlägg att ha i skon går jag till Apoteket Älgen. Jag frågar om dom har inlägg och det visar sig att dom bara har mjuka inlägg (doktorn sa hårt), säger apotekaren "men du, kolla här" och pekar på sin sko/häl "jag har köpt dessa på en skoaffär, dom kostar 6 kr st" sen babblar hon om ur många skor och inlägg hon har hemma för att hon bröt benet och det blev kortare bla bla bla. Det var kul. Jag går till Bohmans skor och frågar efter inlägg, jag får testa lite olika alternativ och bestämmer mig tillsist för ett par i kork. "Ja, det blir 15 kr" säger hon. Jag letar frenetiskt efter kontanter, känns lite töntigt att betala med kort. Hon ser och säger, ja det är sant: "men du kan komma tillbaks senare eller imorgon och betala, du ska inte behöva dra kortet för detta". Jag lyckas skrapa ihop 13 kr och betalar med det. Yes jag tjänade 2 spänn, det är en tradera biljett häm igän!

you might need me more than you think you will

Och brevet är hittat, fast på helt fel ställe. Typisk. Jag=klant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback