BUBBLA. FLYKT. NÅTT ANNAT.

Tro. Religion. Vett och etikett. Språk. Ljud. Död. Liv. Eller nått annat.

Ok, låt oss va djupa.

Alla behöver en bubbla. Eller alla tror att de behöver en bubbla. Handlar det bara inte om att vi människor är oförmögna att umgås med fler människor än som finns i bubblan, göra mer saker samtidigt än de som finns i bubblan och vara på fler ställen än bubblan samtidigt. Är inte bubblan livet. De flesta har väl ändå olika bubblor som de varierar mellan. Jag har några.

1. Festivalen 2. Feminismen 3. Volleyboll 4. Mig själv 5. Kärlek

Jag kan aldrig vara i flera samtidigt. Nopp. Kanske ska öva på det.

Kommentarer
Postat av: Terese

Appropå bubblor..

Det häftiga är att bubblor ibland kan krocka, eller spricka på något annat sätt. I de lägena upptäcker man förvånat att livet verkligen kan vara så mycket mer än "bara" den där bubblan!

Fast på något konstigt sätt växer det fram en (nästan) exakt likadan bubbla igen, nästan på en gång. Så när den bubblan spricker, ja då blir man precis lika överraskad över livet en gång till!

Hänger du med på vad jag menar..?

Postat av: piri

mm. det är så sant så. puss!

2008-07-22 @ 13:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback