puh.

trodde precis att min favvoblogg var nerlagd(ja förutom discot då), men jag kan pusta ut. jag är klumpigt nog använt fel adress i typ 3 veckor och kommit till typ "den här sidan är nerlagd" - fast inte, eftersom jag hetsat och inte läst ordentligt. heja elin säger jag bara. jag är imponerad av textmängden, ångesten, ärligheten och jag modigheten(finns det ordet ens, det borde finnas). ja, tänk om alla inte vore så jävla fega. folk säger att jag är feg, men dom då. jag är fan inte fegare än dom. mm hemskt att jag låter så aggresiv. javet. det är lite läskigt. men utan bitterhet och ilska skulle vi fortfarande leva i grottor och samla bär. jag är helt övertygad. bitterheten tar oss framåt och jag ska aldrig mer klaga på den. tror jag. tvekade precis och tänkte på typiskt bittra människor. inga jag vill veta av. men ok. ilska då. eller feministbitterhet. eller inte ilska heller. jag gillar inte arga människor. men feministarga människor. eller människor som är bittra och arga över vettiga saker. jaha - vem bestämmer det då? mhm. jag kanske. ja, det kanske är jag som bestämmer vad jag tycker. bra. ok, det här gör mig arg och bitter:

(1) "kärlek"
och då menar jag inte fin kärlek utan besatt kärlek som förstör. som gör folk dumma, blinda, döva och till idioter. typ, jag vill äga dig. typ, jag dör om jag inte får dig. typ, jag skadar mig själv för att en idiot inte vill ha mig. typ, jag sårar min vän för att jag vill ha dig så mycket. förstår ni?

(3) saker som kommer ur "kärlek"
krig, våld, våldtäkter, avundsjuka - ja typ allt dåligt.

(2) att folk tror att "kärlek" är allt
kärlek är allt. men inte såhär. kärlek är inte strukturer, mönster, normer - kärlek är hela tiden, i allt - om man gör det till det. handlar så. kärlek finns inte, den görs. slutar vi göra den så kommer den försvinna.

ja. visst är det fint.

make love. göra kärlek. baka kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback