semester och politik

ja, jag är nog lite tråkig. fast det är inte mitt fel. i min familj pratas det politik jämt. även på semestern. eller kanske framförallt på semestern. känns ganska fint ändå. idag har vi diskuterat postkolonialism, tvåsamhet, gudrun schyman, högerpolitik, politiska ideoligier, lars ohly, fredrik reinfeldt, kungafamiljen och lite till. och lite feminism då. eller i allt.

just nu läser jag också några böcker samtidigt som vanligt. berättelsen om Pi, kvinnor på gränsen till genombrott, könskrig och vad är queer? tänker att jag kommer vara otroligt påläst när jag kommer hem. blir sjukt inspirerad och pepp. och väldigt sugen på att skriva. gillar att ha många böcker samtidigt. då kan man alltid byta om man tröttnar. blir dock sugen på att läsa en bok från pärm till pärm, men det gjorde jag ju igår.

heja politik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback