ego

hade ett snack om självkänsla vs. självförtroende igår. jag vet inte om jag tror på en uppdelning. tror att "självkänsla" är ett svenskt påhitt. och tänkte att jag skulle försöka reda ut det genom att använda engelskan. jag slog upp självförtroende och fick confidence, self-confidence pch self-assurance. slog sen upp självkänsla och fick ego. och fick mig en tankeställare. det är ju så. ego=tycka om sig själv, tycka att man är bäst. ja ego och självkänsla är nog samma sak. tufft. fast i sverige så är ju ego något negativt och självkänsla typ det bästa som finns.

shes got a big ego. hon har bra självkänsla. det skär sig lite. för kallar man inte nån ego som bara tänker på sig själv och gör dumma saker utifrån det. nån som har dålig självkänsla. och kanske självförtroende. fan jag tappade bort mig.


Kommentarer
Postat av: Jo

På latin är ego=jag. Det kan ju inte vara annat än bra att veta vem man är. Besos a siri

2008-03-22 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback