kärlek är allt ballt.

idag såg jag en röd volvo. och sen en till. och sen var dom överallt. fast det var ingen volvo. det var Katrine Keilos. med två K. den nya feministen. hon som säger "JA" till porr. hon som tycker vi ska enas. folk tycker nog hon är bra. jag vill inte enas. jag vill kritisera. så att vi utvecklas. så att vi följer med när det förändras. sanningen finns inte. its true. jag vill kämpa för det som är aktuellt. hur ska man kunna göra det om man enas. om en sanning. the one and only.

Det är inte konstigt att kvinnor gärna tar ut en stor del av föräldra­försäkringen när de har dåligt betalt, tråkigare arbeten och inga karriärmöjligheter. Jag är inte mot en kvotering men nyckeln finns någon annanstans.

håller med. håller inte med. its posible. storverk görs inte i nickande samstämmighet. dom görs i krig. big war. jag är övertygad.

Det är viktigt att poängtera hur den feministiska teorin utvecklas och det är intressant att se hur tidiga feministiska tankar kan utvecklas och få nytt liv och kraft i nya teorier. Intersektionalitet är liksom poststrukturalismen ett sätt att förstå hur viktigt det är att inte teoretistera essentialistiskt. Vi vet att världen hela tiden förändras och har alltid gjort, hur kan vi då försöka söka efter ett grundläggande förtryck och är det ens nödvändigt? Det viktiga är såklart att titta på hur det ser ut och använda historien till att inte upprepa sig och uppfinna hjulet om och om igen inte leta efter något som är omöjligt att hitta. Men jag vill också hävda att det ibland kan vara bra att titta på radikalfeminismens sätt att lyfta problem och söka lösning för att kunna använda det bästa och spetsa argumenten.


fin poäng av nån jävlit smart brud(inte keilos då).

men Keilos är fin.

Jag stör mig på att vi är fast i en ja eller nej-diskussion, om det verkligen finns en könsmaktsordning eller ej. Låt oss strunta i etiketterna och försöka enas kring samhällsproblemen i stället.

Hur vill vi leva våra liv? Jag tror att det är möjligt att förändra saker, men för att övertyga andra måste vi peka på resultat. Politik är att göra det nödvändiga möjligt. Jag tycker att det är nödvändigt att förbättra för kvinnor som grupp - hur gör vi det?

hon gör. hon doar. jag vill göra. inte tänka först. fixa. ta kunskap för att förändra. hets göra. do do do do. be do.
alotta fagina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback