TÄNK!!

ja tänk. eftersom en viss vän som jobbar på en viss arvikafestival tenderar att boka alla mina favoritband så tror jag att årets festival kommer bli hektisk. men jag ser fram emot det. som bara den. tänk interpol. tänk death cab. tänk the go!team. tänk cut copy(NY!). tänk maps, danger, familjen. tänk yelle. ja tänk house wifes. och ja tänk lite kent. jag kommer dö. och det är inte ens klart än. det kommer mera. TÄNK! jag tänker.

sen tänkte jag lite på det här med miljön. och hur pinsamt lite jag bryr mig. det handlar om prioritering om man har råd att köpa ekologiskt eller inte sa nån idag. hmm. det har jag förträngt. sluta drick alkohol så har du råd sa nån annan. ja kanske. nej. eller? jag tror jag gömmer mig lite bakom min feminist-aktivism. att att vara feminist betyder att man är en bra människa på alla sätt. genus/feminism är ju liksom allt. tycker jag. och feminist-aktivismen är bra för miljön och för det mesta. jag tror inte jag gömmer mig. jag tror jag bara inte vill rangordna. jag vill inte va eko-feminist. jag vill inte va miljö-aktivist. jag vill va feminist. för det är allt. det är bäst. och allt hänger ihop. genus genmsyrar allt. och miljö, patriarkat, kapitalism och rasism hänger ihop. bryt ett och bryt alla. jag tror på strukturernas fall. folk är alldeles för flummiga för att kunna upprätthålla strukturerna långe till. fast det kommer nya. och vi måste se till att de är bra.

joråsatt. jag ska starta en genus-projekt-skola. japp! ni får höra mer snart. jag säger bara: 30 pers i ett rum om 182,5 dagar. yes.

tänka är det nya. jag har aldrig varit så övertygad.

Kommentarer
Postat av: slemma

oj! har dom blivit 30 människor nu? det växer hej vilt! heja!

2008-03-23 @ 14:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback