we were hoping for some romance

Jag tänker på det där du sa.
Som att allting redan var bestämt.
Som att du bestämde.

Men det är något stort på gång.
Och jag kan andas.
Det suger lite i magen.
Jag tittar upp.
Jag kan andas.
Jag ser.
Jag skimrar lite.

Jag tänker på det du sa.
Jag tänker svin.
Jag tänker på hur ont det gjorde.
Jag tänker; det gör inget.
Jag tänker att jag vill veta.
Nej, jag vill aldrig mer se dig.

Jag tänker på allt du sa.
På vad det betydde.
På vad det inte betydde.
Önskar det var jag.
Är glad att det inte är jag.
Och det är över.

Jag tänker inte mer på vad du sa.
Jag glömde.
Jag kan inte minnas.
Jag kan knappt se dig framför mig.
Jag glömmer allt.
Du är som förut igen.
Jag med.
OCh det var inte ens värt det.

Jag tänker på det jag sa istället.
Och det jag inte sa.
Det känns viktigare.
Det du säger har ingen mening.
Det har jag.

så rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback