yeah thats right!

jag har alltid haft svårt att bestämma mig för vad jag tycker. alltså jag vet oftast vad jag tycker i stunden, men om jag funderar längre på det så upptäcker jag att det finns andra sätt att tycka på. att allt inte är svart och vitt. och det förändras. det beror på sinnestämmning. plats. tid. påverkan. ja allt. det är liksom det som är grejen. för att kunna ha en stark åsikt måste man nästan ignorera andra infallsvinklar. man behöver inte ens få dom av andra, man har dom själv. och man måste ignorera dem för att kunna hålla fast i en åsikt helt och hållet. det är det som kallas förträngning och kanske falsk medvetenhet. jag gillar att kritisera och problematisera. allt förändras. jo. så sa butler också. och foucault. yes. och jag tror inte riktigt på människor som vägrar förstå. dom vill inte. dom förtränger. det går att förstå allt. eller i alla fall förstå att man kan förstå. medveten medvetenhet.

och förresten, så är det. eller inte, vid närmare eftertänksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback