Fy fan

Igår hade Arvikas stolta lokaltidning Arvika Nyheter våldtäktsspecial. Det på grund av det ökade antalet anmälda våldtäkter. Utifrån dessa artiklar har jag kommit fram till följande tips till tjejer som inte vill bli våldtagna:

1. Tänk på vilka signaler du sänder ut
2. Lägg inte upp bilder på dig själv på internet (Du kan tappa verklighetsuppfattningen och därför bli våldtagen)
3. Drick inte alkohol (Du kan då förlora omdömet och råka hoppa in i en bil som du inte borde och därför bli våldtagen)

Bubblare:
- Umgås inte med män (helst ingen alls)
- Bli inte ihop med någon och flytta allra helst inte ihop med personen
- Ta avstånd från dina föräldrar och syskon
- Ja, varför inte flytta till en stuga i skogen och träffa inte en enda människa i resten av ditt liv.

Ta ditt ansvar som tjej - dont put your self out there.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra. Jag skola taga dessa råd. Hejhej, mig ser du aldrig mer!

Postat av: emma

gu va bra!

haja skönt att slippa träffa nån! man ba: vad ska jag göra idag då? plocka svamp? handla mat? gå på prommis? nä just det, inget gå ut. då kan jag träffa nån. tar en lur på soffan istället.

2009-10-21 @ 11:11:46
URL: http://breaks-over.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback