Det är svart och vitt. Fienden finns.

Idag har jag fått insikter om hur viktigt det är att vara visionär, men samtidigt veta vad gränserna går och vilken kamp man ska föra. Jag har också under den senaste veckan lärt mig att det faktiskt inte är nödvändigt att vara snäll mot personer som inte har något intresse av att vara snälla mot en tillbaka. Jag har också kommit på hur viktigt det är att jag vet vad jag vill i första hand och utgår ifrån det.

Idag lyssnade jag på ett gäng män (ca 25 st) och två kvinnor som pratade om musik och rättigheter på konferensen Creators Conference som anordnades av skaparna av musik. Det var mycket provocerande och jag gick därifrån förbannad. På ett bra sätt. Jag kände att mycket av mina förutfattade meningar om konferensen slog in och det gav mig lite styrka. Jag fick stora insikter om generationsglappet och om skillnaden mellan att endast vara konstnär och att vara en kreativ entreprenör. Stor skillnad. Vem fan tror att de kan få betalt bara för att de är bra? Vilka pengar? Va? VA? Det funkar inte så, du måste jobba hårt för att få pengar för det du gör. Punkt.
Den här veckan och sista tiden har allt hänt. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det är så otroligt mycket. Jag väljer ut de två viktigaste:
1. Jag är nästan (nominerad) riksdagskandidat till Fi (Avgörs nästa helg på valkonferensen)
2. Jag har registrerat mitt företag
Åh, åttonde mars var helt fantastiskt. Började med ett två tre timmars möte med CF. Lite jobb. Middag på Hermans. Demonstration. OCH Bangfest. Med Tina. Älskade Tina. Jag behöver dig. Jag vill ha dig.
Nu måste jag välja om jag ska vara seriös och plugga eller gå ut och dricka öl. Svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback