Jävligt bra glid eller bakhalt?

Den senaste tiden har kommit att handla om fokus. Är det 6 minusgrader och mycket snö ute eller är det plusgrader och sol. Det är bara att välja. Vad känns bäst?

Idag har varit en händelserik dag.

06.30 Iphonen låter (upprepade gånger)
07.04 Jag pustar mig upp ur sänger och klär på mig kläderna
07.10 Äter frukost. Försökte verkligen att undvika att äta apelsin eftersom jag är allergisk mot det, men föll för suget (apelsin är det absolut godaste jag vet) och stoppade ner några klyftor i filen med banan, fruktmusli och krossade linfrön.
07.41 Cyklar i full mundering in till Ritz. Huvudet håller på att förfrysa, men det är ändå skönt. Jag är varm när jag kommer fram.
08.03 Anna kommer och vi startar vårt 333 möte (3 saker som måste göras akut, 3 saker som måste göras inom två veckor och 3 långsiktiga saker att göra). Jag lyckas bli klar med mina innan 9.00.
08.35 Ted kommer och vi pratar lite om upplägg för Arvika Kulturnatt mötet
09.03 Arvika Kulturnatt mötet börjar
10.08 Jag och Anna börjar vårt marknadplansmöte. Det går över förväntan och vi är slående överrens om att upprätta grunden (hemsida, blogg, layout, visitkort, mejlutskick och pressmeddelande) innan påsklovet.
11.37 Anna hämtar upp mig och vi åker till Ingesund på möte med Lissbritt och pratar om Kulturentreprenörskap. Matsalen bjuder på (riktigt) mos och vegbiffar med remouladsås. Gott. Faktiskt.
12.45 Vi tar bilen mot stan igen för att möta upp eftermiddagens föreläsare Katarina Jacobsson, jag ringer på vägen och säger att vi är på väg.
12.57 Framme i konferensen på Ritz (mitt andra hem) och hälsar Katarina välkommer. Roligt att träffa henne igen. Hon är grym!
13.02 Föreläsningen börjar. Katarina pratar om vad jämställdhet är och visar hur (o)jämställt Sverige är, samt hur man kan jobba med jämställdhetsintegrering i organisationer.
14.05 Bensträckare och vi pratar om NLP och modellering
14.33 Alla tillbaks och alla får utvärdera sina projekt utifrån 4R-metoden. Kul!
16.00 Slut på föreläsningen och jag uppdaterar Facebook och twitter med dagens händelser. Känner mig i marknadsföringsmode. Bra!
16.53 Cyklar hem och käkar några mackor med siktet inställt på att åka skidor
17.57 Lagom klädd skyndar jag mot elljusspåret via Allén. Varning för halka! Jag inser ganska snabbt när jag kommer fram till spåret att det kommer gå fort som sjutton eftersom det typ bara är is i spåren, men det går bra. Jag bromsar kraftigt i nedförsbackarna och skatar i uppförsbackarna med min halvtaskiga teknik och mår som en gud. Verkligen. Frisk luft är underskattat.
18.46 och framåt. Jag strechar, badar, äter mat, pratar om När och nu bloggar.

Good day!

Jag säger bra glid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback