Dos and donts

Som bekant har jag lite, en smula, ganska mycket beslutsångest. Som tur var är jag inte ensam. Läste i Es Filter, som låg på köksbordet att Lena Ph också har det. Skönt ändå: är det OK? Jag tycker att det är himla skönt att fråga andra och låta dem bestämma, eller i alla fall låta deras åsikter hjälpa mig att bestämma mig. Kanske är det mest för att jag är lat. Det är möjligt. Det krävs ändå ett gäng hjärnceller (och därmed energi) att ta ett beslut. Eller så är jag bara feg. Rädd för att inte kunna säga: men du sa ju... eller ja, men jag blev ju typ tvingad. Ja. Ok. Så nu ska jag ta ett par beslut här. Mitt framför nästan på er.

1. Ska jag åka till A nästa vecka? JA
2. Ska jag ta med mig min cykel tillbaka då? JA
3. Ska jag börja prenumerera på DN? JA
4. Ska jag paddla denna vecka? NEJ
5. Ska jag göra ett gratisjobb? JA

Hepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback