Starstruckness

Igår skrev ngn ngnstans att det känns som höst. Konstigt nog kändes det himla skönt. Ja ba: jag är trött på sommarlov! Jag vi gå i skolan nu! Så tack alla ni som börjar prata om höst redan nu (den 9onde aug, herregud).

Annars så har det hänt en massa sen sist. En kan tro att en hel sommar ledig innebär en massa slö och släng, men tre månader är lång tid och en hinner göra sjukt mkt saker. Jag har hunnit vara politisk och opolitisk och lat och arbetsam på samma gång.

Igår kom jag tillbaka till Stockholm efter en love-weekend i Malmöt. Det var himla fint. Det råkar vara det med den där Bj. Like everytime. Jag lämnade dessutom Pride-Stockholm för min heteroxexuella kärleksrelation. Det kändes rätt under omständigheterna, men får mig alltid att fundera kring saker. Kärlek och poltik, är det samma sak? Och i såfall vilken kärlek och vilken politik? Marknadsliberal politik och syskonkärlek? Monogam heterokärlek och lgbtq-politik?

Nä, jag skulle säga att det inte är samma sak. Nära ibland, långt ifrån ibland. Jag citerar fina T på den: "Kärlek och politik är nog inte samma sak, men en behöver kärlek för att orka arbeta politiskt"

Förresten blev jag starstruck en gång förra veckan. Typ tyst och ba: eh, nu går jag. Sen fick jag en kram och då kändes allt bra igen. Som att vi var kompisar. Det här med kloka och radikala människor. I löv them.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback