saker jag kollar när jag inte kollar fb

som lösningsfokuserad försöker jag att ta tag i mina små problem. tex. kan jag inte riktig hantera den typ av uppmärksamhet eller information som facebook, twitter och insta ger mig. därför bestämde jag mig för att sluta. jag slutade med twitter typ i höstas. har inte saknat det en dag. gillar nån twitter? slutade med fb och insta efter nyår. efter två dagar gick min telefon sönder vilket betydde att jag var tvungen att gå in på fb. för att kommunicera med människor. folk har sagt: det är väl i de svåra stunderna som en testas osv. jag tror jag gick in på fb en sekund efter att min telefon inte startade, så inte så bra karaktär. såg det som ett måste. iaf. kom fram till att jag fick använda fb tills jag fick en telefon igen. efter den första pausen bestämde jag mig för att jag fick kolla fb en gång om dagen. där är jag nu. vad jag har observerad är följande. istället för att kolla fb kollar jag andra saker.
 
vad jag kollar när jag inte kollar fb:
- mejlen (får jag några viktiga mejl? naa. inte så många så att jag måste kolla min mejl 20 ggr på en dag)
- vädret (för att jag vill? naaa. mest för att det liksom har blivit en grej nu när jag är av med fb)
- ica-appen (för att kolla om det har kommit några nya roliga rabatterbjudanden. ja, ni hör ju)
- dn.se (sjukt dålig sida)
- imdb-appen (tittar lite på de serier jag ser på eller mest skådisarna?)
- nordea-appen (kollar hur mkt pengar jag har)
 
W H Y ?
 
om fb ibland får mig att känna mig dålig så får de här sakerna mig att känna såhär --------------------. nada. bättre eller sämre. jaa. gud vet väl. kan iaf tillägga att fb kan behövas vid sjuka. för att inte känna sig som en ensam fisk i ett stort hav osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback