vi ska ju inte prata om det som inte är det bästa med att vara sjuk igen och igen

2013. såhär. 1. blir sjuk 2. tentapluggar 3. är uttråkad 4. får magsjuka 5. får influensa. bra år hittills alltså. men en ska inte gnälla, en ska krama det bästa ur det sämsta. 
 
jag har i alla fall gjort vissa observationer av mina sjukor. eller mitt populärkulturella intag under mina sjukor. det ser oftast ut såhär. 1. jag orkar inte inta ngt 2. jag orkar inte inta, men orkar inte inte inta något så gör det ändå och upptäcker att det faktiskt gör att jag glömmer min sjuka lite. det brukar då oftast vara ett antal avsnitt av den serie jag senast sett mest på. i detta fall gossip girl. ja. mest gossip girl. (har återupptagit vid säsong 5 för att ta mig till slutet). det kan även vara game of thrones. eller suits. 3. jag tröttnar på denna serie för att ja, dom är ju rätt tjatiga efter en sisådär tio avsnitt. jag försöker känna efter vad jag är sugen på och väljer en ny. typ likadan. ex. house of cards, veronica mars osv. 4. tröttnar på drama. tänker komedi! försöker med community, arrested developement tom. the office (och ja, det är serier som inte lockar mig, men som jag ändå kan fastna i) 5. efter det kommer oftast en svt-play-period. det kan handla om nått drama tex. portkod 1321 var ju fantastisk. bastian inte så fantastisk. eller en livesänd alpint-tävling eller varför inte en dokumentär om carolina klüft. drömmen om en fungerande kropp osv. eller om gorillor. allt som inte är för tungt. 6. med många lättsamheter i bagaget tänker jag nu att jag är redo för en "bra" film. jag sätter på the piano, eller jag dödade min mamma eller attenberg. och tänker. fan det här är bra film. men såklart. ångestframkallande. inte så bra när en är sjuk. 7. ambivalent period. MÅSTE se ngt peppigt. letar efter feministtips. lyssnar på radio. orkar inte se mer. ögonen värker. får tips. 8. ser fantastiska dängor som but im a cheerleader, itty bitty titty commitee, clueless, breakfast at tiffanys. kollar på feministisk stand up. börjar bli frisk. 9. är inte frisk. ser på gossip girl igen. eller nej. såg ju klart det. helt sjukt sista avsnitt förresten. hittar att tv-cirkeln gör girls på svt. halleluja. 14 min räddade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback